Hjem / Identitet
VISUELL IDENTITET
Innsikt & strategi
Design skal med bruk av visuelle virkemidler, formidle bedriftens, produktet eller tjenesten personlighet gjennom sanselige inntrykk. For å visualisere dette tas det utgangspunkt i en godt forankret og gjennomarbeidet strategi. I tett samarbeid med kunden definerer vi hvilket etterlatt inntrykk vi ønsker å oppnå hos målgruppen og i markedet. En god kreativ strategi danner grunnlaget for å bygge en troverdig merkevare. Å jobbe ut hele konsept, dvs. fra en drøm og idé, via kreativ strategi, navn og hele den visuelle identiteten, er vår misjon. Vi tilbyr en helhetlig prosess fra konseptutvikling til implementering tilpasset hver enkelt kundes mål og ambisjoner.
Det er mer enn bare en logo...
En logo verken beskriver eller selger bedriften direkte. En logo fylles derimot med de kvalitetene merkevaren den skal symbolisere innehar. Det er med andre ord bedriftens verdier som skal gi logoen innhold, ikke motsatt. Dette betyr at en logo ikke nødvendigvis trenger å være en direkte billedlig representasjon av hva bedriften gjør – det er viktigere at den er synlig, minneverdig og lett gjenkjennelige.
Implementering
En vellykket visuell identitet er med på å øke kundetilfredsheten og gi deg konkurransefortrinn. Kundene kjøper ikke fysiske egenskaper ved et produkt eller en tjeneste, de kjøper en historie og en livsstil. En visuell identitet tar utgangspunkt i en kreativ strategi og omfatter alle elementer som gjør en profil synlig: logo, slagord, grafisk element, trykt markedsmateriell og digitale medier. Vi hjelper deg å få frem dine verdier slik at du får posisjonert deg i markedet og får kommunisert bedriften eller produktets personlighet.
Målbar designeffekt
Vi er opptatte av å kunne måle effekt og skaper verktøy for at merkevaren skal holde seg aktuell over tid. Vellykkede prosjekter er når vi i ettertid kan se tydelig dokumentert årsak og virkning mellom det nye designet og prosjektets suksess.
Det koster ingen ting å ta et møte KONTAKT OSS så tar vi en prat!